30.5.2015

Hampuri - Köpenhamina

Viideskymmenesyhdeksäs päivä 22.5.
Lähdettiin eilen bussilla Münsteristä Hampuriin ja oltiin Hampurin bussiasemalla perillä illan tullen. Hengailtiin kaupungilla bussiaseman läheisyydessä yötä myöten ja ziigailtiin kaupungin menoa. Oli jos jonkinlaista kulkijaa, eikä ihan parhaimmasta päästä ollu monikaan. Muutama laitapuolen kulkija tuli ostoskärryjen sun muiden härveleiden kanssa keräillen roskiksista pulloja ja muigelit hengaili kaduilla etsien seuraa. Pyrittiin pitämään rinkat turvassa ja oleman yhdessä, sillä oleskeltiin ehkä vähän huonoon aikaan kaupungilla. Tulipahan seki nähtyä. Yöelämä oli aika vilkasta. Käytiin mäkkärissä ottamassa kahvit ja odoteltiin Aten frendejä saapuvaksi. Yöllä kello kahen aikaan tavattiin ystävät, jotka poimi meidät pakun takatilaan ja niin meidän matka jatkui kohti huoltoasemaa ja mahdollista nukkumapaikkaa.... Kunnes poliisit pysäytti meidät ja melkien palkitsi meidät sakoilla, ku ei ihan ois saanu hengailla vaan pakun takaosassa, missä ei ollu mitään istuimia tai turvavöitä. No, me jätettiin sitte Atte siihen tienposkeen ja vietiin osa porukasta seuraavalle huoltsikalle. Käytiin sitte hakemassa Atte messiin ja niin oltiin lainkuuliaisia taas. Nukuttiin huoltoasemalla aamuyö ja aamu, kaikki 4 henkilöä mahtu ihan mukavasti pakun tavaratilaan nukkumaan.
Päivällä käytiin kaupassa ja suunnattiin ihanan järven rannalle tekemään superhyvää retkiruokaa. Tehtiin Tom Yam keittoa (ihana Thaimaalainen ruoka) retkikeittimellä ja hengailtiin nätissä saksalaisessa luonnossa. Sitten meidän aika olikin lähteä takas bussiasemalle ja kohti seuraavaa määränpäätä eli Köpistä.

Kuudeskymmenes päivä 23.5.
Yöbussi oli myöhässä ainakin puoltoista tuntia ja odoteltiin sitä Hampurin kylmässä yössä. Kaikki mäkkärit sun muut kiskat oli menny jo kiinni, niin ei päästy enään lämpimiin tiloihin odottelemaan.
Kun bussi vihdoin saapui puol kahdelta yöllä, oli ihana päästä istumaan lämpimään ja turvaan. Ihme säätöä oli kyllä, kun piti näyttää passit bussikuskille. Monelle matkustajalle tuli ongelmia bussiin pääsyssä, koska ylitettiin raja Saksasta Tanskaan.
Neljän aikoihin aamuyöstä kaikki herätettiin ja jokaisen piti lähteä ulos bussista. Oltiin ajettu lautan autokannelle ja matkustajien piti mennä yläkansille matkan ajaksi. Me käytiin tax freessä shoppailemassa turkin pippureita matkaevääksi. Aamu seitsemältä oltiinki jo perillä Köpenhaminan juna-asemalla ja lähdettiin siitä suoraan lentokentälle. Lento Thaimaaseen oli ajallaan ja lähti kello 14.50 kohti lomaparatiisia. Vaihdettiin jo Köpiksessä vähän rahaa, niin ei tarvi Thaikkujen päässä miettiä heti ekaks massindeeruksia.