1.6.2015

Bangkok

Kuudeskymmenesyhdes päivä 24.5.
Lennolla ei juuri nukuttu, kun oli niin hyviä elokuvia tarjolla. Yön viimeiset tunnit saatiin kuitenkin unta. Lentokentällä stressattiin viisumeista ja niiden maksuista, joka oli aivan turhaa, koska päästyämme kentälle visaan lyötiin suoraan leimaa kuukaudeksi. Lentokentällä pähkäiltiin, että mihin hotelliin ja millä. Päädyttiin ottamaan taxi suoraan ekalle halvalle hotellille, joka löydettiin netistä. Lentokentän nettiyhteys sekoilujen jälkeen päästiin vihdoin hotellille, joka maksoi aivan liikaa meidän budjetissa, mutta saatiin onneksi aamupala pois hinnasta ja todettiin, ettei nyt enää kolmen päivän valvomisen jälkeen ole mitään väliä mitä maksaa päästä nukkumaan. Otettiin huone ja painuttiin nukkumaan thaimaan aikaa noin kello kymmenen aamulla. Herättiin siinä seittämän pintaan ja pienen paniikki kohtauksen päätteeks uskaltauduttiin hotellista slummin kautta kioskille. Kiskalla oltiin kuin pahimmatkin turistit ja palloiltiin oiken kunnolla.  Hotellihuoneessa zekattiin saalis kioskilta nuudeleita ja vettä, jotka saatiin lämmitettyä ja syötyä siihen päälle vielä malarialääkkeet, mitä pitää orjallisesti syödä seuraavat kuukaudet. Ei oltu kauaa hereillä kun taas kutsui nukkumatti, jossain yhentoista aikaan.

Kuudeskymmenestoinen päivä 25.5.
Lähettiin hotellista ja saatiin suht hyvät ohjeet juna-asemalle. Parin ylimääräisen lenkin jälkeen päästiin asemalle, joka oli yllätykseksemme paikallisten käyttämä. Lippu oli bangkokiin käytännössä ilmainen, koska 45 minuutin junamatka maksoi 27 senttiä kahdelta henkilöltä kolmannessa luokassa. Päästyämme Bangkokiin lähdimme kävelemään suoraan kohti Khao San Roadia, joka kuulemma on tunnettu backpacker mesta. Saavuttiin jokiveneellä Khao San Roadin lähelle ja vihdoin saatiin hostellista huone, jonka hinta- ja laatutaso kohtasivat. Päästiin jättämään rinkat ja suunnattiin oikein kunnon illalliselle. Illallinen keiton muodossa oli valitettavasti suht pettymys ja keiton kananpalat muistutti enemmän rotan häntää kuin kanaa.. Takas hostelliin ja nukkumaan, sillä huomenna jatketaan matkaa...

Kuudeskymmeneskolmas päivä 26.5.
Tänään herättiin aamulla kymmenen aikoihin herätyskelloon ja oli pakko nousta, koska haluttiin nähä vielä ihan se oikea Khausan Road. Kävelymatka ei ollu pitkä, joten käytiin vielä kiskalla ostamassa matkaan nuudeleita aamiaiseks. Koko Khausan Road oli täynnä myyntikojuja, takseja, majoituspaikkoja ja ruokapaikkoja. Nähtiin myös ennustaja, joka oli aivan varma siitä mistä tullaan ja mihin ollaan menossa, koska itellekkin määränpää oli sen verran epäselvä päätettiin, ettei edes haluta tietää. Täyteen tungettu ja epämiellyttävän hektinen fiilis jäi päällimmäiseksi mielikuvaksi Bankokin oikeasta travelleri mestasta. Mutta olihan se kiva nähdä.
Matkustettiin jokilaivalla myötävirtaan ja hypättiin China Townin kohdalla pois. Tuli nähtyä, kuinka metallitöitä tehdään oikeasti vilkkaalla kävelykadulla ihmisten kulkiessa ohi. Lelukaupat oli täynnä kaikkea mahdollista muovikrääsää ja kaduilla lejui omaperäinen tuoksu. Käveltiin kohti rautatieasemaa ja tarkoitus oli yöpyä siinä lähellä, koska kolmosluokan juna Pattayalle lähtee aamulla seitsämän aikaan. Kysyttiin juna-aseman turisti infosta halpaa yöpaikkaa ja saatiin ohjeet jokseenkin epämääräiselle kadulle. Ilmassa leijuva tuoksu sai vähän epäröimään ja kun näimme rotan astiota pesevän kaverin vieressä oli varmaa, ettei haluta yöpyä täällä, joten käännyttiin takaisin. Otettiin sitte vähän kalliimpi hotelli ihan juna-aseman vierestä ja saatiin super iso huone meille. Hotellin aamiainen olis kuulunu hintaan, mutta koska oltiin lähdössä varttia ennen aamiaisen alkua niin ei saatu mitään.