2.6.2015

Bangkok - Koh Larn - Pattaya

Kuudeskymmenesneljäs päivä 27.5.
Huomenta vaan, kello on viis ja nyt ois aika herätä, jotta ehitään junaan. Suihkuun ja rinkat kasaan. Käytiin kiskan kautta hakemassa aamiaista messiin ja hypättiin junaan. Pari litraa vettä on aina pakko olla mukana, ku on niin hitsin kuuma. Ostettiin myös suklaaleipää ja sipsejä. Kiskalta ei oikeen saa mitään kunnon ruokaa, eikä olla nähty vielä yhtäkään oikeeta kauppaa täälä. Katuruokaakaan ei ehitty aamulla lähtee ettimään.
Neljä tuntia junassa istuessa ehti nähdä paikallisten elämää slummista maaseutuun. Pattayan asemalla junan työntekijä otti kuvan itsestään Suvin kanssa ja jatkettiin kävellen matkaa kohti lauttasatamaa. Matkaa kerty noin 6km kävellen läpi Pattayan kaupungin. Käytiin ostoskeskuksessa viilentymässä hetki ja jatkettiin matkaa kohti rantaa. Käveltiin Walking Streetin läpi ja päästiin lautalla kohti Koh Larnia. Saarelle saavuttaessa tehtiin ehkä vähän tyhmä päätös, kun ei tiedetty mitää koko saaresta. Käveltiin suoraan saaren toiselle puolelle kivoille rannoille pakoon turisteja. Toivottiin, että oltais löydetty kiva bungalowi sieltä rannalta, mutta pieleen meni. Kaikki tarjoolla olevat majoitustilat oli paljon kalliimpia, kun mitä meidän budjetti kestää. Joten lähdettiin sitte just ennen pimeetä kohti sitä samaista kylää, jonne lauttakin oli tullut ja josta oltiin hiestä märkinä ja jalat rakkuloilla kävelty. Kun päästiin takas kylään, niin löydettiin heti onneks halpa majoitus yhdeksi yöksi. Huomenna aloitetaan majotuspaikan etsimisrumba uudestaan.

Kuudeskymmenesviides päivä 28.5.
Meil oli herätys kymmenen aikaan aamulla, jotta ehdittäis löytää uus majoituspaikka ennen check-outtia. Käveltiin kylän sekamelskaisessa liikenteessä ja kapeilla kujilla. Löydettiin tosi kivan näkönen majotuspaikka ja hintaki oli ihan hyvä, joten otettiin se. Meillä oli oma parveke ja iso sänky ja suihku lämpimällä vedellä, asunto oli myös viihtyisin tähän mennessä. Kyseessä oli homestay, eli pariskunta asu siinä alakerrassa, mutta meidän huoneisto oli erillinen yläkerta. Laitettiin rinkat vaijerilukkoon ja lähettiin rannalle. Koko päivä makoiltiin ja otettiin brunaa, jopa vähän palettiin, mutta oli niin ihanaa! Ku tultiin illalla takas kämpille niin huomattiin, että meidän vuokraisäntä oli käyny meijän huoneessa.. Onneks oli kaikki kamat lukossa ja tärkeimmät (elektroniikat ja rahat/passit) mukana päivärepussa. Ei oo luottaminen kyllä keneenkään, jos meiltä kysyy :)
Illalla Atte kävi hakemaan nälkäänsä helpotusta katukojun myyjältä ja Atte tuli kämpille herkullisten kanastickien kanssa. Ne oli niin hyviä, että oli pakko mennä hakee lisää, erinomaisia makupaloja. Pelattiin iltamyöhään korttia parvekkeella ja syötiin stickejä ja juotiin Changia, paikallista olutta.

Kuudeskymmeneskuudes päivä 29.5.
Lähettiin taas aamulla eri rannalle, jotta ehittäis näkee jokainen ranta tältä saarelta. Taksikuskit sano, että ei kannata mennä sinne rannalle minne haluttiin mennä, mutta onneks pidettiin päämme. Se oli kaikista hiljaisin ja rauhallisin ranta, mitä saarelta löyty. Meillä oli tosi lungi päivä ja mukavaa, kun oli ihana lomafiilis. Illalla käytiin kylässä kävelyllä ja ihailtiin tähtitaivasta.

Kuudeskymmeneseitsemäs päivä 29.5.
Aamupäivällä oli taas aika pakata kamat ja lähteä kohti seuraavaa yöpaikkaa, joka varattiin ennakkoon netistä. Hotelli sijaitsi aika lähellä Pattayan lauttasatamaa, joten käveltiin suoraan sinne lautalta. Hotelli oli ihan ok ja hintaa about 12€/2hlö, johon joutui pulittamaan päälle vielä toisen 12€ mahdollisista damageista, mutta sen sai takas lähtiessä. Otettiin kuvat kaikista epäkohdista mitä huomattiin huoneessa ja käytiin heti sanomassa esim. reikäisistä lakanoista respassa.  Oltiin siinä hotellissa yksi yö tekemässä seuraavan päivän matkasuunnitelmia ja illalla saatiinki jo hotlan viereisestä matkafirmasta tehtyä buukkaukset minivaniin Koh Changille lauttoineen. Samalla matkalla ostettiin myös ihanan mehevä banana pancake ja superkypsä kokonainen ananas.