28.6.2015

Koh Chang

Seitsemäskymmeneskolmas - seitsemäskymmeneskuudes päivä 5.6.- 8.6.
Meinattiin olla vielä toinenki yö samassa paikassa, mutta iltapäivällä Suville nous kuume, niin päätettiin sit vaihtaa mestaa. Ois ihan hyvä varmaan päästä lämpimään suihkuun ja kunnon sänkyyn nukkumaan. Atte lähti herrasmiehenä ettimään läheisestä kylästä majotuspaikkaa ja löyskin sitte maailman parhaimman mestan. Roudattiin kaikki kamat uuteen paikkaan ja Suvin olo oli niin helpottunu et silmät kostu onnesta. Siinä me sitte juotiin iltateetä aivan ihanan hotellin ravintolassa katsellen auringon laskua. Koko hotelli ja sen ravintola oli rakennettu veden päälle. Syötiin vielä romanttisesti illalliset raflan supermakeilla pöydillä, joista näky läpi suoraan mereen. Aamulla käytiin hakemassa vohveleita ja mini banaaneja aamupalaksi. Aika kului loikoillessa luksushotellissamme niin nopeasti ja huomaamatta, että kolme päivää kului tekemättä oikeastaan mitään. Otettiin hotellista vielä neljäs yö lisää ja lähdettiin seuraavana päivänä kohti uutta rantaa ja uutta bungalowia. Taxi vei meidät suoraan hotelliin josta saatiin hyvää palvelua ja kiva bungalowi. Siitä lähdettiin katsomaan läheista rantaa (Kai Bae), ranta oli isoin tähän asti näkemistämme ja aika kului aurinkoa ottaessa.

Seitsemäskymmenesseitsemäs - Seitsemäskymmeneskahdeksas päivä 9.6.- 10.6.
Bungalowin hinta oli aika suolainen mutta päätettiin jäädä pariksi yöksi, koska oltiin nähty rannalla kajakkeja ja meinattiin lähteä niillä läheiselle saarelle. Aamulla ostettiin vähän hedelmiä ja siitä lähdettiin sitten rantsuun aurinkoa palvomaan. Oltiin hetki keretty olla rannalla, kun huomattiin että pari ihmistä seisoi pitkällä meressä rannan ja saaren välissä. Lähdettiin tiedustelemaan rantakiskalta että onko saarelle mahdollista kävellä ja kuulema oli laskuveden aikaan. Pyydettiin muovipussi johon reppu mahtui ja lähdettiin talsimaan kohti saarta. Veden korkeus vaihteli hieman ja oli vyötärön korkeudessa kun päästiin puoleen väliin, mutta vähän puolenvälin jälkeen alkoi pohja muuttua ja siellä alkoi olla korallin palasia ja kiviä jne. Todettiin ettei loppu matkassa ole järkeä ja käännyttiin takaisin. Illalla huomattiin, ettei oltu muistettu laittaa aurinkorasvaa ollenkaan ja palaneelle iholle leviteltiin bepantheenia.
Seuraava päivä paranneltiin auringon polttamaa ihoa ja päätettiin jättää kajakointi väliin. Käytiin kävelemässä ranta päästä päähän ja pikku lenkki kaupungilla. Todettiin myös, että nyt on aika lähteä jatkamaan matkaa.

Seitsemäskymmenesyhdeksäs päivä 11.6.
Lähdettiin aamulla kävellen kohti Sofia Gardenia (suomalaista resorttia), matka oli yllättävän nopeasti ohi ja saatiin huone hyvään hintaan. Käveltiin kylällä ja löydettiin huippu ruokala, josta sai ruuan ja ison oluen halvalla (89batia joka on hyvä diili, koska iso olut maksaa kaupassa 50batia ruualle ei siis jäänyt juurikaan hintaa). Resortilla nähtiin muutama suomalainen ja saatiin hyvät neuvot läheisen vesiputouksen suhteen. Huomenna mennään sitte sinne!